آقا ارشیاآقا ارشیا، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 12 روز سن داره
اجی پانیااجی پانیا، تا این لحظه: 8 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 38 سال و 1 روز سن داره
بابابابا، تا این لحظه: 45 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره
کیانکیان، تا این لحظه: 8 سال و 8 ماه سن داره
آجی زهراآجی زهرا، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره
امیرعلیامیرعلی، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 29 روز سن داره
الناالنا، تا این لحظه: 6 سال و 9 ماه و 14 روز سن داره
محمد ماهانمحمد ماهان، تا این لحظه: 6 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره
رادمهررادمهر، تا این لحظه: 6 سال و 1 ماه و 2 روز سن داره
زبان اموزی پانیازبان اموزی پانیا، تا این لحظه: 6 سال و 2 ماه و 24 روز سن داره
ازدواج ماازدواج ما، تا این لحظه: 15 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره

ارشیا و پانیا گلای ناز مامان

سبزه ی عید

1398/1/24 20:28
315 بازدید
اشتراک گذاری

امروز صبح با پانیا رفتیم خیابون تا کتاب زبان های ارشیا رو بدم فنری کنن. موقع برگشت هم رفتیم گل فروشی و یه گل قاشقی گرفتم. یه گلدون هم گرفتم که سبزه عیدو یه سر و سامونی بش بدم. آخه احساس می کردم هسته پرتقال هایی که واسه عید سبز کرده بودم دیگه حسابی جاشون تنگ شده بود. 

امروز بابا نرمه بود. 

پسندها (14)

نظرات (8)


14 اردیبهشت 98 10:09
افرین چقدر قشنگ پرتغال گذاشتین سبز شدن من گذاشتم اما سبز نشد خراب شد 😃
مامان ارشیا و پانیا
پاسخ
من اول هسته ها رو خوب شستم. بعد دو روز تو آب خیسوندم. بعد پوست رویی شون رو جدا کردم. بعد مثل لوبیا گذاشتم لای دستمال خیس. بعد وقتی احساس کردم دارن جوانه می زنن کاشتم توی خاک. زیاد نباید زیر خاک دفن بشن..  نهایت دو سانت. بعد دایم سطح خاک رو با اسپری اب ( از ظرف خالی شیشه پاک کن استفاده کردم.) خیس نگه داشتم. نه اون قدر که اب از زیر ظرف راه بیافته. تا وقتی که جوانه ها از زیر خاک در اومدن. 
🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
14 اردیبهشت 98 11:29
وای من عاشق گل هستم  من هم حتما باید از این قاشقی بکیرم این گل افتاب هم می خواد یا اپارتمانی هستش
مامان ارشیا و پانیا
پاسخ
ممنون. لطف دارید. این نوع قاشقی که دو رنگ هست و به اصطلاح بهش ابلق می گن به نور بیشتری نیاز داره. چون اگه نور نبینه کم کم برگاش سبز ساده می شن. 

14 اردیبهشت 98 14:08
👏👏ماشالا چقدر دقیق پس همون مال من خراب شد راستس من گذاشتم خیس بخوره اماپوست رویی رو نکندم  فک کنم دلیلش همون چون هرچی هم خیس خورد جونه نزد تو خاک هم ده روز موند خواب شد
مامانیمامانی
14 اردیبهشت 98 21:05
منم واسه عیدم هسته پرتغال و انگور کاشتم🙂
چه کار خوبی کردین🌱
منم یاد بگیرم یکم بهشون برسم
مامان ارشیا و پانیا
پاسخ
انگور!!!!؟؟؟؟ جالبه!!! 
می شه مراحل کارتون رو بگید یا عکس سبزتون رو بزارید. ممنون می شم. 
مهرآرامهرآرا
15 اردیبهشت 98 18:55
من سیب گذاشته بودم امسال اما چون خونه نبودم خیلی ضعیف شده
مامان ارشیا و پانیا
پاسخ
جدی! چه طور سبزش کردید؟ تو خاک؟ 
می شه لطف کنید مراحل شو بگید. یا عکس شو بزارید . از چند وقت قبل عید سبز کردید؟
 
✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)
16 اردیبهشت 98 13:23
آفرررررین چ خوشگل شدن👏👏👏
مهرآرامهرآرا
17 اردیبهشت 98 16:22
دونه های سیب رو میزاری خیس بخوره من از اول اسفند گذاشتم
بعد کم کم مثله سبزه عادی جوونه میزنه بعد اینکه ریشه زد میکارین توی خاک و جلوی نور میذارید پشت پنجره کفایت میکنه و خاکش باید مرطوب بمونه تو فاصله زمانی کم اما کم کم بهش آب بدید
کم کم جون  میگیره و رشدش خوب میشه
مامان ارشیا و پانیا
پاسخ
ممنون از لطف تون. 
مهرآرامهرآرا
17 اردیبهشت 98 17:22
قربون شما😘